RADY

Hraje člověk s člověkem, tak prosím žádné NERVIČKY!!!!

Je fajn být při hře SHOVÍVAVĚJŠÍ a TOLERANTNĚJŠÍ, nelpět za každou cenu vždy na přesném názvu či výslovnosti a volně  uznat i odpověď  ne zcela přesnou. Používat  NADHLED a CIT.

Příklad 1 – přesná odpověď: „EIFFELOVÁ VĚŽ“ ale třeba odpověď soupeře může byt uznaná  „EJFELOVKA“ nebo už hodně tolerantní  „VĚŽ V PAŘÍŽI“ atd.

ROZŠÍŘENÉ PRAVIDLA 2018

1. VRACENÍ NEPOZNANÉ KARTY DO HRY

Pokud hráč na vybranou kartu odpoví špatně (sám toto zjistí podíváním se na druhou stranu karty), vrátí zpět kartu do hry. Sám už ji později znovu vzít nemůže, po řadě ostatní hráči ano (pokud odpoví správně).

2. POČÍTÁNÍ KARET PODLE OBTÍŽNOSTI

Na konci hry lze při počítání karet zohlednit obtížnost některých karet s více hvězdičkami.

(karta se 3 hvězdičkami =3 body, karta se 2 hvězdičkami =2 body, karta s 1 hvězdičkou =1 bod)

3. VÝBĚR PODLE OBTÍŽNOSTI KARTY

Při více sadách karet lze před hrou vybrat karty dle obtížnosti (hvězdičky na přední straně karty).

Lze tak hrát hru jen s těžkými, středně těžkými nebo lehkými druhy karet.

4. MIX

Při více sadách karet lze pro jednoduchou grafiku a barevnou odlišnost jednotlivých sad tyto karty klidně zamíchat i mezi sebou (spojit několik sad) a hrát takzvaný „MIX“, ne tedy jen jednu oblast ale hned několik společně.

5. VYVOLÁVAČ

U obrázkových karet lze určit jednoho hráče „Vyvolávačem“ a ostatní hráči hrají sami za sebe (můžou se rozdělit i do týmů).

Vyvolávač má u sebe všechny kartičky a postupně vybírá po řadě jednu kartu za druhou.

Z textu na zadní straně vybrané karty volně vytvoří otázku, na kterou se hráčů zeptá.

Kartu bere ten kdo správně a rychleji odpoví na vytvořenou otázku z dané karty.

U kartiček slovních vyvolávač oznámí text z přední strany karty a čeká na rychlou odpověď ze zadní strany karty.

6. SOUBOJ

Hru vyvolávač lze hrát i mezi hráči vzájemně. Karty se rozloží po ploše a hráči se po řadě střídají ve výběru karty, na kterou ukáží a všech hráčů se zeptají co je na dané kartě nebo kartu vezmou a volně vytvoří otázku z textu na zadní straně karty.

Kartu bere ten kdo rychleji a správně odpoví.

7. POSTŘEHOVKA

Karty se zamíchají a celá KUPKA karet s obrázky nahoře se položí na střed hrací plochy.

Kdo první položí ruku na kupku a vysloví, vykřikne co je na vrchní kartě, anebo jen nejrychleji vykřikne co je na vrchní kartě (spoluhráči potvrdí správnost pojmenování), kartu si hráč vezme. Okamžitě po odebrání vrchní karty všichni hráči mohou hned pojmenovávat další vrchní kartu.